Z optimizacijo spletnih strani se ljudje ukvarjajo že od začetka modernih spletnih iskalnikov in v vsem tem času si je skupnost zgradila nekaj orodij, ki nam vsem pomagajo pri enostavnejši optimizaciji. Na tak način so se razvila tudi SEO pravila, s katerimi si pomagamo ob pisanju spletnih strani.
SEO pravil je ogromno, saj se pravila vedno znova ter nastajajo nova pravila. V spodnjem članku bomo govorili o najpomembnejših pravilih spletne optimizacije, ki jih mora vedeti vsak z vizijo za svojo spletno stran.
Najbolj osnovna SEO pravila
Najbolj osnovna SEO pravila so pravila, ki jih mora upoštevati vsaka spletna stran, ki cilja na katerokoli ključno besedo. Ta pravila upoštevamo na onsite in offsite optimizaciji ter na vseh člankih.
Ključne besede na Pohištvo123.si
Kot na samem začetku optimizacije spletne strani bomo tudi tukaj začeli s ključno besedo. Prvo in glavno SEO pravilo, ki ga moramo upoštevati ob optimizaciji je, da imamo določen cilj oziroma ključno besedo.
Nato poskrbimo za to, da v našem članku oziroma na naši spletni strani izbrano ključno besedo dovolj uporabljamo. Uporabljati jo moramo v samem besedilu spletne strani, v naslovih in podnaslovih, kot imena slik ter v meta opisu spletne strani.
Google želi, da svojo ključno besedo uporabimo na vse možne načine, zato so vidni tudi boljši rezultati offsite optimizacije kadar ključno besedo uporabimo kot anchor tekst za spletne povezave.
Če pogledamo primer na spletni strani Pohištvo123.si pisarniški stoli, lahko vidimo, da ta spletna stran zelo dobro upošteva vsa našteta pravila ključnih besed. Ta prodajna spletna stran cilja na ključno besedo pisarniški stoli in o njih veliko pove na delu spletne strani, ki je namenjen informacijam. Ta strategija postavljanja besedila na eno stran ter produktov zraven je namreč zelo uspešna še na številnih drugih spletnih straneh.
Vsebina na spletni strani Panheat.si
Vsebina ima najpomembnejšo vlogo na vsaki spletni strani in je zato tudi pomembna za SEO. Za najboljše rezultate optimizacije moramo poskrbeti, da naša vsebina vključuje raznovrstne tipe medijev ter, da so ti pravilno razdeljeni.
Vsaka ključna beseda zahteva drugačne lastnosti, da se na njej lahko spletne strani visoko uvrstijo. Sam minimum za število besed na spletni strani bi naj bil 300 besed. Bolj težavna kot je ključna beseda, več besed bo potrebno za dobro optimizacijo.
Na spletnih straneh moramo vedno vključiti vsaj eno sliko. Tukaj spet velja, da če je težavnost ključne besede višja in je več vsebine v obliki teksta naj bo več slik. Zaenkrat še pregled vsebine slik na google algoritmu ni preveč razvit, bo pa google zaznal, če kaj na vaših slikah piše. Zato je dobro če v svojo spletno stran dodate slike, ki vključujejo vašo ciljano ključno besedo.
Tudi videje je potrebno dodajati na spletne strani, ampak manj kot slik. Vsebina videjev je spet pomembna, enako kot pri slikah, čeprav še moramo pri videih upoštevati vir. Če na svojo spletno stran naložimo surov video, ki ga imamo shranjenega na svojih serverjih bo namreč video imel manj vpliva na našo optimizacijo, kot povezava na video na Youtube platformi.
Spletna stran Panheat.si ir paneli ima zelo lepo urejeno vsebino, kjer avtorji spletne strani ves čas kombinirajo vse tri omenjene tipe medijev. Ta prodajna spletna stran je zelo očitno dobro poskrbela, da se bodo obiskovalci spletne strani dobro počutili. Spletna stran vključuje 983 besed in 29 slik kar je ogromno vsebine, ki je potrabna za zahtevno ključno besedo kot ir paneli.
Povezave s primerom na POS-Plastika.si
Povezave so izredno pomembne na optimizacijo spletnih strani, saj brez njih ne bi imeli offsite optimizacije, ki pa igra veliko vlogo pri SEO. Na spletnih straneh obstajata dve vrsti povezav:
- Notranje povezave in
- Zunanje povezave.
Notranje povezave so povezave, ki vodijo na podstran spletne strani, na kateri so kreirani. Nekaj takšnih povezav naj bi imela vsaka spletna stran, saj prikazujejo bralcem, da spletna stran vključuje veliko vsebine.
Zunanje povezave vodijo do tujih spletnih strani, s katerimi so si običajno samo povezane po tematiki. Te povezave so temelj offsite SEO optimizacije in so zato zelo pomembne. Tudi te povezave bi naj vključevala vsaka spletna stran, z željo po uspešni optimizaciji.
Na spletnih trgovinah kot je POS-Plastika cestna ogledala lahko hitro opazimo, da so povezave zelo pomembne za optimizacijo. Ta prodajna spletna stran namreč vsebuje 158 notranjih povezav in 6 zunanjih. Podjetje POS-Plastike je znano na svojem trgu, saj prodajajo dobro kvaliteto plastičnih izdelkov, ki jih lahko naročite preko njihove spletne strani.
Pravila offsite optimizacije
Kot smo že v prejšnjem odstavku povedali se offsite SEO vrti okoli zunanjih povezav. Tem povezavam pravimo backlinki. Na spletu obstaja več vrst backlinkov, ki se delijo na moč, oziroma vpliv, ki ga imajo na ciljano spletno stran.
Ob kreiranju backlinkov moramo upoštevati dve SEO pravili, to sta link velocity in link diversity.
Link velocity je SEO pravilo, ki govori o številu kreiranih backlinkov v odnosu z časom. To pomeni, da moramo baclinke graditi na naraven način, brez nenadnih vzponov in padcev enakomerno skozi čas.
Link diversity pomeni podobno in sicer govori o kreiranju vseh vrst backlinkov hkrati. Če bo google namreč zaznal, da na našo spletno stran vodi samo ena vrsta povezav, jih bo ignoriral. To pravilo nam pove, da moramo graditi vse vrste povezav v stabilnem odnosu.
Primer zunanjih povezav na spletni strani Bubamara.eu
Na spletni strani Bubamara.eu dječji bicikli lahko hitro vidimo, kako profesionalne spletne strani ravnajo s spletnimi povezavami. Spletna stran namreč vključuje skoraj 800 povezav, ki vodijo do spletnih strani s podobnimi tematikami. Takšne spletne strani je so lahko vzor številnim, ki želijo začeti s optimizacijo spletnih strani.
Zapletena SEO pravila
V začetnem odstavku smo povedali, da se SEO pravila vedno znova obnavljajo, zato je dobro poznati vsaj en vir za najnovejše SEO informacije.
Mi vam namreč predlagamo slovensko spletno stran za informiranje o tem kako optimizirati spletno stran. Ta spletna stran ponuja ogromno število člankov fokusiranih na temi SEO in ima ene izmed najboljših SEO nasvetov v Sloveniji.
Spletna stran tudi ponuja plačano mentoriranje preko spleta, kjer vas avtor spletne strani SEO-Praktik.si osebno uči o optimizaciji spletnih strani.
Veliko novic o SEO pravilih lahko pridobite iz youtube kanala Niel Patel katerega avtor je eden izmed najbolj znanih SEO strokovnjakov na svetu. Močno vam priporočamo ogled njegovega kanala.