Search Intent oz. iskalni namen je manj znana SEO tema, ki je pogosto razlog, da naša spletna stran ostane globoko v breznu druge strani Googla. V tem prispevku bomo pojasnili kaj je Search Intent, zakaj je pomemben (in kako je razlog za porazno uvrstitev), ter kako optimizirati za posamezen namen.

iskalni namen

Kaj je Search Intent in kako ga ločimo 

Search Intent (ang. iskalni namen) je namen, ki ga imamo, ko vpišemo neko ključno besedo ali besedno zvezo v Google. Kako poteka cikel našega brskanja po spletu? Recimo, da se s prijatelji pogovarjamo o priljubljeni jedi – pici. Eden izmed prijateljev je zgodovinar, in trdi, da je predhodnik pice nastal še v 8. stoletju. Drugi prijatelj se ne strinja – on pravi, da je pica nastala šele po času Marije Terezije, v 18. stoletju. 

Spor rešite z Googlom – “kdaj je nastala pizza” napišete v brskalnik. Pred vami se pojavi na desetine spletnih strani – Kje je nastala pizza, Prvi pojav besede pizza, Zgodovina pizze, … 

Spremenimo scenarij. Sedaj s prijatelji sedite ob pijači, ko naenkrat začutite lakoto. Prijatelj predlaga, da greste na pizzo – ampak kam. Nekaj časa se skušate spomniti ime tistega odličnega lokala, z neverjetno pizzo, dokler le ne vzamete v roke mobitel in v Google vpišete – “pizza.” Pred vami se pojavi Google Maps, z označenimi picerijami v vaši bližini.

Dva različna scenarija, katere obeh glavna tema je pizza. Ko v Google vpišete “Kaj je x” ali “Kdaj je x” bo brskalnik najverjetneje vedel zakaj se gre – Google je namreč predvidel vaš iskalni namen, na podlagi iskanj drugih iskalcev. 

Google nam glede na iskalni namen priporoča različne spletne strani in če pogledamo dobro, opazimo, da ima vsak iskalni namen drugačen “način” optimizacije. Glede na to, ločimo tri vrste iskalnih namenov:

  • informativni
  • navigacijski
  • “buy”

 Če se odločite za optimizacijo na neko ključno besedo, pa napačno ocenite njen iskalni namen, vaša stran ne bo zanimala veliko bralcev – ne boste se uvrstili visoko. 

Obstaja tudi kombinacija iskalnega namena | Magus.si – Bolečine v hrbtenici

Spletna stran Magus.si se ukvarja s prodajo elektromagnetne terapije – storitve, in pripomočkov – izdelkov. Ciljajo torej na iskalce z “buy” namenom.

Ker pa se tema izdelka močno navezuje na raznovrstno vsebino o zdravju, svoj blog v veliki večini namenijo tudi informativnemu namenu. Večje število bralcev namreč pomaga pri uvrstitvi.

Na spodnji sliki vidite primer vsebine Bolečine v hrbtenici, ki cilja na tako informativni kot “buy” namen.

bolečine v hrbtenici - iskalni namen

Kako optimizirati (oz. ne optimizirati) za navigacijski iskalni namen

Pomislite, kaj je prva spletna stran, ki vam je priporočena, ko v Googlu poiščete pot do koncerta, ali lokacijo tistega spomenika. Sigurno ste stran že uporabili…

To je Google Maps. Ni potrebno razlagati zakaj je prva stran na Googlu prav Google Maps. Vsakič, ko Google zazna navigacijski namen iskalca, bo mu najprej ponujen Google Maps, zato se je pogosto za prvo mesto na takšnih ključnih besedah brezpomensko boriti.

Ključne besede z navigacijskim namenom so zato najbolj neprimernejše za optimizacijo.

Kako je težavo navigacijskega namena rešila spletna stran Ebonitete.si | Boniteta prijava

Na spodnji sliki vidite, da se je spletna stran namesto tekmovanja za Google Maps (kar je skoraj nemogoče)odločila za sodelovanje. Zanašajo se na to, da bo bralec najprej preveril njihovo spletno stran – vsebino Boniteta prijava, preden bo preveril lokacijo.

boniteta prijava - iskalni namen

SEO optimizacija za informativni namen 

Z informativnim namenom iščejo iskalci, ki:

  • iščejo točno določeno informacijo oz. podatek
  • samostojno raziskujejo neko temo
  • je redni bralec nekega bloga

Takrat je cilj pisca predstaviti to vsebino tako, da bralec ne potrebuje obiskati več različnih spletnih strani. Cilj pisca, ki piše za informativni namen ni prodaja. Kako pa torej optimizirati, in čemu bi doseg prvega mesta na Googlu služil?

Pisci, ki optimizirajo za informativni namen ne iščejo kupcev ampak bralce. Več bralcev kot imajo, bolj so uspešni, saj služijo z oglasi. To je zaslužek s pomočjo Google Ads. Primer takšne spletne strani si lahko pogledate spodaj.

Spletna stran Varcevanje-Energije.si in masovno pridobivanje bralcev | Cena elektrike

Z preko 2 milijona bralcev mesečno, je spletna stran Varcevanje-Energije.si ena najbolj obiskanih spletnih strani v Sloveniji. Če pogledamo njihovo vsebino Cena elektrike, v bistvu vidimo, da pravzaprav nič ne prodajajo. 

Zaslužek pridobivajo s pomočjo oglasov (ki jih vidite ob strani prispevka). Več kot imajo obiskovalcev, več ljudi bo kliknilo na oglase.

cena elektrike - iskalni namen

Optimizacija za “buy” namen 

Optimizacija za “buy” namen ne pomeni nujno spletne trgovine, saj se preko interneta ne prodajajo samo izdelki, ampak tudi storitve in e-storitve.

Ko optimizirate za prodajo izdelkov, seveda morate zgraditi spletno trgovino. Ta trgovina je najmočnejša (in ima najboljše možnosti za doseg prvega mesta), če je del celotne spletne strani. 

Ko se prodajajo storitve, je najbolje postaviti spletno stran, ki je v celoti namenjena podrobnemu opisu te storitve – kaj točno je, kako deluje koliko stane (v primerjavi z drugimi ponudniki), zakaj je takšna cena, kako bo storitev pomagala kupcu, …

“Buy” namen na Prvafina.si – Zavarovanje terjatev

Spletno stran Prvafina.si sestavljajo številne vsebine, ki natančneje opisujejo njihovo storitev. Primer ene izmed takšnih vsebin je prispevek Zavarovanje terjatev. Optimizacija za “buy” namen, ko gre za prodajo storitve, je torej optimizacija blog objav.

zavarovanje terjatev - iskalni namen

Kako natančneje določiti iskalni namen izveste v spodnjem posnetku: