Kaj so ključne besede
Ključne besede (keywords) so besede, ki jih ljudje vpišejo v spletne iskalnike s namenom, da jim ti vrnejo določene spletne strani. Ključne besedne zveze se uporabljajo že od začetka spletnih iskalnikov in nam omogočajo iskanje spletnih strani, brez da na pamet poznamo njihove spletne domene.
Ključne besede so besedne zveze, ki lahko vključujejo več besed, da tvorijo en smiselno iskanje. Včasih so lahko ključne besede celotni stavki. Ob vsaki vnešeni ključni besedi nam spletni iskalniki vrnejo različne rezultate. Podobno nam različni spletni iskalniki ob enakih vnešenih ključnih besedah vrnejo drugačne rezultate.
To se zgodi zaradi uvrščanja spletnih strani na spletnih iskalnikih. Z nekaj izjemami imajo spletni iskalniki vsi različne algoritme, ki uvrščajo spletne strani. Optimizacija spletnih strani (search engine optimization) je veda, ki se ukvarja s manipulacijo uvrščenosti spletnih strani na iskalnikih.
S optimizacijo se ukvarja veliko podjetij, še posebej tista podjetja, ki so odvisna od spletnega marketinga. Ker je Google najbolj popularen spletni iskalnik na svetu, je tudi SEO najbolj razvit za Googlov algoritem uvrščanja spletnih strani. V spodnjih poglavjih vam bomo razložili, kako določiti ključno besedo za svojo spletno stran na način, ki bo najbolje pripomogel vaši uvrščenosti.
Lastnosti ključnih besed
Izbira pravilne ključne besede za svojo spletno stran je lahko zelo enostavna, če vemo kaj delamo. Začnemo s vsebino oziroma tematiko ključne besede. Ta mora biti enaka tematiki spletne strani, ki bo vsebovala to ključno besedo. To lahko najbolje vidimo na spodnjem primeru spletne strani Pohištvo123.si vzmetnice.
Spletna stran Pohištvo123.si vzmetnice je spletna trgovina, ki prodaja vzmetnice. Ker največ ljudi, ki na spletu kupuje vzmetnice v spletne iskalnike vpiše “vzmetnice” je najbolje za spletno stran, da cilja na ključno besedo vzmetnice. Spletna stran ima še mnogo podstrani, kjer prodaja druge izdelke in uporablja enako taktiko določanja ključnih besed.
Tipi ključnih besed
Ključne besede po iskalnem volumnu (številu ljudi, ki določeno ključno besedo išče na mesec) razdeljujemo na dva tipa:
- Generične ključne besede – So ključne besedne zveze, ki imajo višji iskalni volumen in višjo težavnost visoke uvrstitve. Te besedne zveze so običajno dolge le eno ali dve besedi in imajo več iskalnih namenov.
- Long tail ključne besede – So ključne besedne zveze, ki imajo nižji iskalni volumen in nižjo težavnost visoke uvrstitve. Te besedne zveze so običajno daljše, vsaj tri besede ter imajo bolj specifične iskalne namene.
Med tema dvema tipoma ključnih besed moramo izbirati, kadar želimo postaviti visoko uvrščeno spletno stran. Upoštevati moramo, koliko je popularnost spletne strani vredna, koliko smo v optimizacijo spletne strani pripravljeni vložiti ter kakšni so naši cilji za spletno stran.
Manjše spletne strani si lahko privoščijo optimizacijo za long tail ključne besede, če pa spletna stran želi imeti veliko uporabnikov, pa je boljše da investirajo v optimizacijo za generične ključne besede.
Iskalni namen ključnih besed
Iskalni namen smo omenili že v prejšnjem odstavku, kjer smo definirali tipe ključnih besed. Iskalni namen ključnih besed je namen, ki ga imajo ljudje ob vpisanju te besedne zveze v spletne iskalnike. Če kot primer pogledamo spletno stran Paintball-Ljubljana.si lahko vidimo, da spletna stran cilja na ključno besedo paintball.
Ključna beseda paintball je generična in ima zato večji spekter iskalnih namenov. Ker veliko ljudi, ki po spletu iščejo ključno besedo paintball zanima obisk paintball poligona ima ta ključna beseda pravilen iskalni namen za spletno stran Paintball-Ljubljana.si.
Iskalne namene uvrščamo v več različnih vrst, med te štejemo nakupni namen, informacijski namen ter navigacijski iskalni namen. Če želimo izvedeti kakšen iskalni namen ima določena ključna beseda, lahko samo na anonimnem iskalniku kot je StartPage poiščemo to ključno besedo. Med najvišjimi rezultati nato preverimo kakšne tipe spletnih strani so ter preko teh podatkov sklepamo iskalni namen ključne besede.
Izbira pravilne ključne besede
Na spletu obstaja veliko orodij, ki nam lahko pomagajo pri izbiri ključne besede za naši spletno stran. S pomočjo teh orodij je določanje ključnih besed enostavno ter nam ne porabi preveč časa.
Prvo orodje, ki ga lahko uporabimo je KeywordSheeter.com. Ta spletna stran je zgrajena za generiranje ključnih besed iz enega samega vnosa. Keyword Sheeter vam bo ob pritisku na en gumb prikazal ogromno idej za ključne besede na katere lahko cilja vaša spletna stran. Spodaj lahko vidimo primer s ključnim vnosom presna hrana.
Orodje keyword sheeter nam vrne rezultate ključnih besed, ki jih lahko uporabimo za našo spletno stran. Ker je orodje osnovano na realnih iskanjih lahko vidimo, da ponuja tudi ključne besede, ki vključujejo imena spletnih strani. V tem primeru je to spletna stran Norma presna hrana.
Drugo orodje, ki ga lahko uporabimo za boljšo izbiro ključnih besed je Ubersuggest. To SEO orodje je v obliki spletne strani ter nam ob vnešeni ključni besedi vrne podrobne statistike te ključne besede. Spletna stran nam med drugim vrne iskalni namen, SEO težavnost, plačano težavnost ter CPC.
Na primeru smo spletno orodje ubersuggest uporabili na ključni besedi glukozamin. Spletna stran nam je vrnila spodnje podatke. Ubersuggest nam tudi pove, kakšno offsite optimizacijo ima povprečna spletna stran na ključni besedi glukozamin ter nam tudi pove, katere spletne strani so vodilne na vpisani ključni besedi, kar je v tem primeru Lekarna-Soča.si.
Več orodij za optimizacijo spletnih strani in informacij o optimizaciji nasplošno pa lahko najdete na informativnih spletnih straneh, kot je SEO-Praktik.si. Ta spletna stran je znana po najboljšem mentoriranju o SEO v Sloveniji in vam močno priporočamo, da si vsaj preberete nekaj člankov.
Veliko informacij o SEO lahko dobite tudi iz video platform kot je youtube, kjer veliko “content creator”-jev objavlja informativne videje o optimizaciji spletnih strani.