Vsebine, ki se jih lotevamo, so navadno precej raznolike, kadar sodelujemo z različnimi podjetji, ki želijo svojo spletno podobo podkrepiti še s kakovostnimi blog zapisi. Katerih pravil naj se torej držimo, da bo naše pisanje bralce pritegnilo? Kaj je še pomembno poleg kakovostne vsebine? Razkrivamo male trike, ki lahko vodijo do velikih sprememb.
Katere korake ubrati na poti do kakovostne vsebine?
Držite se zlatega pravila in nikar ne pišite vsebin, če si prej ne zastavite določenega namena in cilja, ki ga želite doseči. Vprašajte se, zakaj pišete in kaj želite s tem doseči. Mogoče boste, ko bo vaš blog zrastel, vsebino želeli tudi obrniti v drugo smer: nič hudega, vendar vseeno razmišljajte vnaprej.
Če pišete zase, bo cilj in namen lažje zastaviti, saj boste imeli precejšnjo svobodo in veliko idej. Vendar pa mnogi posamezniki znotraj marketinških agencij pišejo za podjetja, s katerimi sodelujejo. Katerih ključnih korakov se moramo držati v tem primeru?
- Poskrbite, da že na začetku sodelovanja predstavite vaš način dela: kdaj in kako boste vsebine objavljali ter seveda kakšne bodo: si želite humorne naravnanosti, podajanja nasvetov, vključevanja videov, strokovnosti?
- Jasno opredelite, katere vsebine boste objavljali in kako pogosto, npr. kolikokrat na mesec bodo te optimizirane (SEO), kolikokrat bodo vsebovale osebno izkušnjo, primer iz prakse ali prodajno naravnanost.
- Skrbite za redna usklajevanja. Tudi, če je stranka tekstopisje v popolnosti prepustila vam, je ključnega pomena za kakovostno podajanje vsebin tudi, da njih same vključite v proces.
Vsebine naj bodo uporabne in pristne
Tudi če so članki ali blog zapisi optimizirani, poskrbite, da bodo vsebine vseeno kakovostne. Spoznajte se s temo, o kateri pišete. Pozanimajte se, kaj je ljudem blizu, kaj jih zanima, kaj iščejo na spletu (za to imate na voljo mnoga orodja, ki jih lahko vključite kar v svoj brskalnik). Nujno poglejte konkurenco, najbolj pridni pa zavijte v bližnjo knjižnico. Že res, da je veliko gradiva na spletu, ampak vseeno pozabljamo, da se marsikaj zanimivega najde tudi v fizični obliki.
Poskrbite za personalizacijo: naj vaš album blog zapisov ne bo generičen. Od drugih naj vas loči vaš podpis ali podpis podjetja ali stranke, s katero sodelujete. Vključite zgodbo o začetku karierne poti, zabavne anekdote, nasvete iz prve roke in mnenja ostalih.
Delite praktične nasvete
Dober primer za deljenje praktičnih nasvetov, ki morajo biti zapisani kratko, jedrnato, predvsem pa pregledno je npr. spletna trgovina z oblačili, ki lahko denimo podaja nasvete v zvezi z ohranjanjem in pranjem oblačil. Tako so blog zapisi v povezavi s produkti, ki jih ponuja spletna trgovina. Na ta način ustvarjate zaupanje strank, ki se na vašo spletno stran vračajo ne samo zaradi produktov, ampak tudi zaradi kakovostne vsebine.
Razvijte zgodbo
Če pišete blog zapise na spletni strani, ki ponuja določen produkt ali storitev, je najboljši nasvet, ki ga lahko dobite, ta, da razvijete močno zgodbo, ki bo stala za njim. Razvoj zgodbe je prav tako nekaj, kar vas bo ločilo od konkurence, še posebno, če nudite produkt, s katerim je trg zasičen, npr. kava. Zgodba naj bo dobro premišljena, pristna in drugačna.
Ključen pomen vizualne podobe
Druga stvar, ki vas lahko bistveno loči od konkurence, je vizualna podoba vaše spletne strani. Poskrbite, da bodo fotografije skrbno izbrane, kvalitetno narejene ter da ne bodo generične. Malenkosti so tiste, ki naredijo spremembo. Na slednje bodite pozorni posebno, če nudito produkt ali storitev, za katerega je vizualna predstavitev še toliko pomembnejša. Tak primer so npr. skeletne hiše, pri čemer zgolj sami opisi ne zadostujejo.
Poudarek na kakovosti vsebine
Kot že omenjeno: pri podajanju vsebine se zares potrudite in pozabite zgolj na kvantiteto blog zapisov. Dober primer tega je npr. spletna stran, ki nudi vino: nasvetov glede tovrstne tematike je skoraj neomejeno, zato je treba najti način, na katerega se boste približali bralcem in ki vas bo ločil od ostalih.
Poskrbite za kategorizacijo
Ko je blog zapisov nekoliko več, stran hitro postane nepregledna in lahko odvrne bralce, ki se znajdejo v pravem malem kaosu. Imejte v mislih, da blog zapise vselej urejate po nekem sistemu, npr. ustvarite podstrani. Če še niste pričeli s pisanjem je najboljše, da si že pred tem znotraj določene tematike ustvarite različne smernice. Pazite le, da boste zapise v vsaki podkategoriji enakomerno razporedili.