V tem prispevku bomo govorili o izvajanju offsite SEO-ta; predvsem se bomo poglobili v pravila grajenja spletnih povezav (linkov), ki ga s tujko imenujemo “backling.” Kako torej izvajati učinkovit backlinking, ki bo vaši spletni strani prinesel najvišja mesta na Googlu.
Kazalo
Kaj je Offsite SEO in kaj je backlinking
Najprej si natančneje poglejmo kaj je offsite SEO. Da to razložimo, je najprej potrebno vedeti kaj je sploh SEO optimizacija.
Za slednjega vemo, da je proces oz. postopek, s katerega rednim izvajanjem dosežemo najvišja mesta (uvrstitev) na Googlu in s tem izboljšamo vidljivost spletnega mesta – v drugih besedah – dobimo več bralcev.
SEO delimo glede na mesto kjer ga izvajamo. Onsite SEO izvajamo neposredno na naši glavni oz. primarni spletni strani. To je stran, s katero želimo doseči najboljše rezultate in se z njo uvrstiti na najtežjih ključnih besedah (takšnih besedah, ki imajo nad 500 mesečnega obiska).
Ko izvajamo onsite SEO optimiziramo spletno stran samo (z uporabo SEO sestavin in SEO elementov) ter kakršnekoli vsebine na tej spletni strani (npr. blog objave in SEO članke).
Offsite SEO ne izvajamo na glavni spletni strani, ampak preko drugih – sekundarnih – spletnih strani, ali celo različnih spletnih platform (npr. preko družabnih omrežij) ter pravimo, da izvajamo backlinking.
Ko izvajamo offsite SEO, pišemo krajše ali daljše vsebine v katere nato vključimo povezave (oz. linke) na našo glavno spletno stran. Te povezave delimo glede na težavnost s katero jih je potrebno zgraditi in o vplivu, ki jo posledično imajo na vašo uvrstitev (o njih govorimo v naslednjih treh poglavjih). Zakaj backlinking deluje?
Google opazuje vse vsebine, kjer je vaša glavna spletna stran bila omenjena. Vsako močno povezavo obravnava kot priporočilo za vašo spletno stran. To pomeni, da je vaša stran priljubljena, torej uspešna in se ji veča moč. Google takšne strani uvrsti višje v rezultatih iskanja.
Kako gradimo lahke backlinke
Povedali smo, da se povezave, ki jih zgradimo ob izvajanju offsite SEO, delijo glede na težavnost. Prva skupina so zato t.i. lahki backlinki.
Zanimivo je, da v nasprotju s pričakovanji, ta vrsta povezav nima nobenega direktnega vpliva na uvrstitev vaše spletne strani. Njihova uporaba je potrebna zaradi upoštevanja posebnega SEO pravila, ki ga imenujemo “LINK DIVERSITY” oz. raznolikost povezav.
Google opazuje kakšne vrste povezav obstajajo za vašo spletno stran. Po pravilu (in po logiki) bi različne povezave morale nastajati enakomerno. Prav zato je potrebno, da med srednje in močne povezave občasno vključite še kakšen lahki link. Kako pa jih zgradite?
Lahki backlinki se gradijo preko socialnih omrežij s pomočjo objav. Omrežja, na katerih bodo povezave imele največji pomen so:
- YouTube
Zgradite jih tako, da sestavite preprosto objavo in vanjo vključite povezavo.
Primer lahkega backlinka, zgrajenega na Facebook-u | Magus.si – Bolečine v hrbtu
Primer preprostega lahkega backlinka je bil na Facebook strani zgrajen za spletno stran Magus.si, in sicer za prispevek Bolečine v hrbtu. Poglejte si kako izgleda na spodnji sliki.
Kako zgradimo backlinke srednje težavnosti
Naslednja vrsta so t.i. srednji backlinki oz. backlinki srednje težavnosti. Njihova vloga, čeprav majhna, v uvrstitvi vaše strani že šteje. Gradijo se s pomočjo komentiranja. To lahko (za uspešno povezavo) izvajate na dva načina:
- blog commenting (kjer poiščete nek blog zapis, tja napišete vsebino in nato vanjo vstavite povezavo)
- forum commenting (kjer naredite enako kot v blog commenting, samo na forumu)
Kot omenjeno, imajo povezave srednje težavnosti dejansko že neposreden vpliv na uvrstitev vaše spletne strani – in ni potrebno, da jih gradite sami (enako velja tudi za lahke backlinke).
Če zgradite dovolj privlačno objavo, jo bodo delili tudi vaši sledilci, bralci, itd. Nastalo bo “verižna objava,” ki deluje kot backlinking za lahke kot srednje povezave.
Kako zgradimo težke backlinke
Zadnja vrsta backlinkov, ki so odgovorni za večino vaše uvrstitve, so težki ali t. i. močni backlinki. To so resnični nosilci offsite SEO, saj na uvrstitev vaše strani močno vplivajo. Zaradi obsežne vsebine, ki jih obkroža, jih imenujemo tudi kontekstualni backlinki. Kako jih zgraditi?
Močni oz. težki backlinki se gradijo s pomočjo različnih prispevkov in SEO člankov. Bolje kot je ta vsebina uvrščena, močnejša je sama povezava. Delimo jih tudi glede na mesto, kjer jih objavite:
- mešani – kontekstualne povezave, ki jih objavite na spletni strani s tematsko podobno vsebino
- guest posting – kontekstualne povezave, ki jih objavite na spletni strani s tematsko različno vsebino
Ker se SEO pisci pogosto osredotočamo na eno ali dve spletni strani, je neko sekundarno stran s tematsko podobno vsebino hkrati težko voditi. Zaradi tega vsebino objavimo na strani nekega gostitelja, zato se imenuje Guest Posting. Izmed dveh, imajo te povezave tudi večjo moč.
Linki na spletni strani se še nato delijo glede na mesto objave na strani. Lahko so objavljeni na:
- domači strani (Home Page)
- v člankih in blog objava
Kje pa bodo povezave močnejše?
Kakšne dolžine bi naj bili kontekstualni backlinki | Varcevanje-Energije.si – Strešna okna
Ustrezna gradnja močne povezave mora biti za delovanje zelo uspešna v zbiranju bralcev in tudi v uvrstitvi na Googlu. Čeprav se vsaka vsebina s 300 besedami šteje pod “prispevek,” se vsebina takšne velikosti ne more dobro uvrstiti. Za doseganje prvih nekaj mest za preproste ključne besede je potrebnih minimalno 600 besed.
Tako izgleda ustrezen prispevek Strešna okna na spletni strani Varcevanje-Energije.si.
Povezave kot kontekstualni backlinki na blogu | Prvafina.si – Factoring
Spletna stran Prvafina.si grajenju močnih povezav posveča največ pozornosti. Iz natančnih prispevkov nastane dovolj kakovostna vsebina za spletno stran, zato je primer prispevka Factoring primer onsite vsebine. Oglejte si ga na sliki.
Zakaj so povezave na domači strani najpomembnejše | Ebonitete.si – Bonitete prijava
Velika večina spletnih strani se zaveda, da so povezave, ki jih zgradite na domači spletni strani najmočnejše in zato tudi najpomembnejše, saj jih vidi največ bralcev. Na domačo stran pa lahko dodate samo toliko povezav, preden to povzroči več škode kot koristi.
Veliko spletnih strani – kot Ebonitete.si – zato na domači strani raje uporablja svoje povezave in s tem izvaja onsite SEO. Onsite SEO pa ima drugačen vpliv kot offsite SEO, kar Google tudi upošteva.