V svetu vsebinskega marketinga se pisanje blogov vse hitreje širi. Tudi vi razmišljate o bloganju? Vas zanima kako svojim bralcem ponuditi kakovostne vsebine in pravilne infromacije. V tem prispeku smo odgovorili na nekaj osnovnih vprašanj, kot kaj je bloganje, je bloganje res koristno orodje vsebinskega marketinga in kako sploh z bloganjem pričeti.

bloganje

Kaj je bloganje in kaj je spletna stran

Za tiste, ki se še šele podajate v svet vsebinskega marketinga, je razlika med spletno stranjo in blogom verjetno nejasna. Vaše skrbi so odveč, saj razlike med dvema ni.

Spletno stran najpogosteje postavimo z namenom, da se dobro uvrstimo na prvi strani Googla in prodamo želen izdelek ali storitev. Pomagamo si z različnimi orodji, ki jih Google zazna kot uspešno napisana stran in nas postavlja vse višje. Taka orodja so pogosto neplačniška, kot so na primer optimizacija spletnih strani (SEO) digitalni marketing tečaj za pomoč pri začetkih spletnega marketinga in bloganja, ali pa plačniška, kot so na primer PPC (Pay Per Click).

Bloganje je samo še eno orodje, ki ga na svoji spletni strani uporabljamo, da pridobimo bralce in dosežemo želene marketinške rezultate. Uporabljamo ga z namenom, da svoje širše znanje iz določene teme širimo na platformi, ki bo pomagala pri rasti našega podjetja.

Bloganje izvajamo na svojem blogu (ali večih blogih), ter na njem objavljamo ti. blog objave. To so vsa besedila in informacije, ki jih v vsebinski obliki objavljamo na svojem blogu. V povprečni blog objavi na spletnih straneh je od 600 – 2000 besed, ta pa so poživljena s slikami, videi, grafi, viri in drugo.

Primer bloganja na Ebonitete.is v prispevku Bonitetna ocena podjetja

Na spodnji sliki vidite odličen primer bloganja oziroma blog objave, ki jo je spletna stran Ebonitete.si naredila na temo Bonitetna ocena podjetja. Tisti, ki šele vstopate v svet vsebinskega marketinga, se boste o drugih elementih spletne prodaje, ki jih vidite na sliki naučili kasneje. Omenimo pa lahko, da vključujejo poziv k akciji, notranje linke, ki pripomorejo k moči za uvrstitev na prvi strani Googla in drugo. S člankom z naslovom Bonitetna ocena podjetja svoje bralce na njihovo željo informirajo, hkrati pa oglašujejo svojo storitev, brez vsiljivosti. Bonitetna ocena podjetja je zato dober primer bloganja, več takšnih prispekov si lahko pogledate na njihovi spletni strani – Ebonitete.si.

bloganje - bonitetna ocena podjetja

Čemu bloganje pomaga

Bloganje je dolgoročen proces. Lažje rečeno – veliko ljudi na slabi polovici odneha. Na spletni strani Feveredmuttering.com verjamejo da 95% vseh blogerjev prehitro odneha. Iz drugih virov smo še zbrali podatke kot:

  • od leta 2021 je na internetu več kot 570 milijonov blogov
  • 44% vseh blogov je zgrajenih na WordPressu
  • 30% full-time blogerjev s svojim poslom uspe
  •  8% vseh blogerjev zasluži vsoto enako povprečni plači

Ob takšnih statistikah se vam bloganje verjetno zazdi kot nekaj na čemer lahko delate več let in za to ne boste dobili več kot 100 evrov mesečno. To ni res. V napisanih statistikah namreč ni omenjeno, da velik delež blog objav izvira iz socialnih omrežij – predvsem Tumblerja. Blogerji, ki delujejo samo na socialnih omrežjih po statističnih podatkih manj verjetneje uspejo, čeprav vsi poznamo kakšne “Instagram blogerje,” ki so s SMM (Social Media Marketing) obogateli.

Bloganje vam bo pomagalo pri:

  • uvrstitvi vašega podjetja na prvi strani Googla
  • pridobivanju svojega sloga, stila in vaje
  • pridobivanju in zadrževanju bralcev na vaši spletni strani, saj imate več vsebine, ki jim je lahko zanimiva ali uporabna
  • ostajanju v stiku z novimi vsebinskimi trendi

Uspešno bloganje na Prvafina.si na temo faktoring

Spodnjo sliko smo našli na spletni strani Prvafina.si in je odličen primer uspešnega bloganja za vse začetnike. Njihov blog je vsebinskega izvora in vključuje oglaševanje za njihovo storitev. Svojim bralcem ali kupcem razlagajo o finančnih zadevah na temo faktoring. Blog je zato primeren tudi za bralce, ki ne bodo postali kupci, saj se lahko informirajo, če jih te strvari zanimajo. Prav tako se s pritegovanjem večih bralcev uspešno uvrščajo na prvi strani Googla, kar prinaša več kupcev, več bralcev, več ogleda. Celoten članek na temo faktoring si lahko pogledate na povezavi.

bloganje - faktoring

Kako pričeti z bloganjem

Pričeti s pisanjem bloga na obstoječi spletni strani je dokaj preprost proces, ki ga pričnete z izbiro platforme. Izbriri platforme za postavitev bloga ne posvetite premalo časa, saj bo od nje tudi odvisen obisk bralcev in potencialnih kupcev. Predlagamo, da izberete platformo, ki spada med najbolj obiskane, obenem pa se njena vsebina prilega vaši.

Primer obširnega bloganja na Magus.si – blog objava za bolečine v križu in medenici

Uspešno bloganje pride s časom, vseeno pa to lahko pospešite z določenimi pravili in strategijami. Eno izmed takšmih pravil je obširno bloganje. Blogi, ki imajo nad 3000 besed so dokazano uspešnejši, kot tisti, ki imajo manj. Od tu obširno bloganje.  Na spodnji sliki vidite kazalo za obširni blog na temo bolečine v križu in medenici. Bolečine v križu in medenici so v blogu, katerega kazalo vidite na sliki, vseskozi besedilo omenjene. Ta določena blog objava je obširnejša in s tem Google zaupa njeni kvaliteti (ob upoštevanju določenih pravil). Več članka za bolečine v križu in medenici si lahko preberete na Magus.si.

bloganje - bolečine v križu in medenici

Večina blogov je narejena na WordPress.org saj omogoča velik izbor tem. Tako lahko videza vašega bloga prilagajate glede na vaše želje. Večina tem na WordPressu je brezplačnih, uporabljate pa lahko tudi plačniške. Ko aktivirate svoj blog na eni od platform, je dobro, da se lotite bloganja ob izbrani in vam prilagojeni strategiji. To naredite tako, da si postavite par preprostih vprašanj:

  • kakšno vsebino pišete
  • kakšne bralce želite pritegniti na svoj blog ali spletno stran
  • ob katerem času so vaši bralci na vašem blogu najbolj aktivni – čas objav
  • na katerih ostalih platformah boste promovirali svojo vsebino

Preden pričnete z bloganjem analizirajte druge bloge, ki vam lahko predstavljajo konkurenco. Preverite kakšno strategijo uporabljajo in kakšne vsebine pišejo. Ob pričetku pisanja bloga upoštevajte, da morate move blog objave ob pričetku bloganja pisati redno. To je lahko vsakodnevno ali nekaj krat na teden. S časom boste pogostost pisanja blog objav lahko zmanjšali na enkrat tedensko ali celo enkrat mesečno.

Na svojem blogu lahko na to začnete promovirati svoje izdelke ali storitve, in si zagotovite večje število kupcev. S promoviranjem ne pretiravajte, saj lahko bralce odvrnete od vaše vsebine. Za več informacij o pričetku bloganja preverite spodnjo povezavo: