Kadar govorimo o optimizaciji spletnih strani in želimo napredovati na tem področju, moramo razumeti psihologijo obiskovalcev naše spletne strani. SEO psihologija je pomembno zato, ker če lahko predvidimo, kaj bo obiskovalcem všeč, bomo lahko to v naprej pripravili in zgradili bolj uspešno stran. V spodnjem članku bomo govorili o tem kako SEO psihologija vpliva na naš uspeh na spletu.

Še preden pa začnete, preverite to spletno stran: polikarbonatna kritina termotom.si ter poskušajte najti čim več psiholoških SEO trikov na strani. Kadar končate s člankom se vrnite na spletno stran ter poskusite še enkrat.

In lahko začnemo…

Osnovna SEO psihologija in SEO triki

Začetni hook

Že na začetku same spletne strani je dobro, da bralce pritegnemo na najboljši način pri čemer nam že pomaga SEO psihologija. Tukaj nam pridejo prav v naprej narejene formule za psihološke SEO trike kot je AIDA.

AIDA je tehnika, ki jo uporablja velliko SEO profesionalcev, saj je zelo učinkovita. A-I-D-A e kratica, ki pomeni:

  • Attention oziroma pozornost. Prva stvar, ki jo moramo narediti na naši spletni strani je, da dobimo pozornost obiskovalca. To lahko naredimo z velikim tekstom, vpadljivo sliko in živimi barvami.
  • Interest oziroma zanimanje. Ko imamo njihovo pozornost jo uporabimo tako, da vzbudimo zanimanje. Nekaj preprostih povedi bi moralo delovati, pomembno je, da bralcu vzbudi zanimanje, da ostane na spletni strani.
  • Desire oziroma želja. Željo vzbudimo tako, da bralcem povemo kaj vse bodo pridobili če nadaljujejo z gledanjem naše spletne strani. To je lahko določeno znanje, nekaj, kar bo jim uporabno ipd.
  • Action oziroma akcija. Tukaj pozovemo bralca k dejanju in ga skoraj izzovemo. To je zadnji del formule AIDA in kadar je opravljen lahko nadaljujemo s svojo vsebino.

AIDA formule so običajno zakrinkane, da jih ni preočitno najti. Za vajo poskušajte najti AIDA formulo na spletni strani pohištvo123.si pisalne mize.

White space in grafične motnje

V tem poglavju bomo govorili o white space in grafičnih motnjah. Najbolj osnovni psihološki triki so, da preprečimo, da se obiskovalci naše spletne strani utrudijo med branjem našega članka.

Članek je večino časa najbolj pomemben del spletne strani, saj v njem najdemo vse informacije in podatke, ki pomagajo informirati obiskovalce spletne strani. Zato je pomembno, da ga obiskovalci preberejo in pri tem ne zapravijo preveč energije.

Da se prepričamo, da bodo ljudje brali naš članek, moramo poskrbeti, da članek ne izgleda preobremenljiv. Če je besedilo prenatrpano in predolgo, se bodo ljudje ustrašili in ne bodo besedila niti začeli brati, možno je, da celo odidejo. Zato moramo upoštevati pravilo white space.

Pravilo white space pravi, da mora stran vključevati veliko prostega prostora med besedilom. To je namenjeno točno temu, da bralcev ne preobremeni. Enakemu namenu služijo tudi slike. Slike lahko v člankih zamotijo bralce, da se za trenutek sprostijo od branja.

Kot dober primer uporabe white space lahko obiščete spletno stran gumitehna.si poliuteranska pena.

Za distrakcijo od branja lahko uporabimo tudi druge metode, na primer:

  • videi,
  • GIFi,
  • bulleting,
  • grafi,
  • povezave na druge spletne strani in
  • vse ostalo, kar ni v obliki besedila.

Vse te informacijske oblike delujejo super kot distrakcija od branja in hkrati vseeno povejo nekaj obiskovalcem stranem. Enkraten primer uporabe vseh skupaj za izredno udobno spletno stran lahko vidite na spletni strani Seo-Praktik.si optimizacija spletnih strani cenik.

Loops

Loops oziroma zanke so zelo učinkovit način zadržanja bralcev na naši spletni strani. Naredimo jih tako, da skozi besedilo priporocamo bralcem, da preskočijo poglavja oziroma, da poglavja ponovno preberejo. Tako bodo bralci še bolj podrobno razumeli temo članka ter zapravili na besedilu več časa.

Pri zankah smo lahko zelo domišljavi saj je načinov, da zanke postavimo nešteto. Spletne strani se s tem skoraj igrajo, kar lahko mi vzamemo tudi za primer. Spletna stran ir paneli panheat.si ima nekaj zelo pametnih zank, ki si jih je vredno ogledati. Spletna stran upošteva tudi druge SEO trike in vas izzovemo, da jih najdete.

seo psihologija

Za več psiholoških trikov si lahko ogledate naslednji video: